رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 28 خرداد 1399 - 15:01
  • کد خبر : ۴۴۶۴
  • چاپ خبر : تکریم ارباب رجوع، گمشده ای در پشت حصار پنجره
گزارش سفیرمردم از نظام اداری در روزهای کرونایی

تکریم ارباب رجوع، گمشده ای در پشت حصار پنجره

سفیرمردم| هرچند مقابله با ویروسی که ابعاد مختلف آن ناشناخته است بسیار مشکل و طاقت فرساست، اما کشور ما، با همکاری و همدلی مردم و مسئولین، شبکه بهداشت و درمان و تمامی نهادها، ادارات و ارگانهای سراسر کشور در جهت مقابله با این ویروس در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر دنیا عملکرد موفقی داشت.

سفیرمردم|در نخستین روزهای اسفندماه سال گذشته بود که خبر شیوع ویروسی ناشناخته در کشور چین و انتقال آن به کشور ایران به صدر خبرهای مهم کشور رسید. چند روزی بیشتر نگذشته که این ویروس تقریباً سرتاسر نقاط ایران را درنوردید و کشور را به حالت نیمه تعطیل کشاند. کمتر استان و شهرستانی بود که به نوعی با این ویروس درگیر نشده باشد.

هرچند مقابله با ویروسی که ابعاد مختلف آن ناشناخته است بسیار مشکل و طاقت فرساست، اما کشور ما، با همکاری و همدلی مردم و مسئولین، شبکه بهداشت و درمان و تمامی نهادها، ادارات و ارگانهای سراسر کشور در جهت مقابله با این ویروس در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر دنیا عملکرد موفقی داشت.

در حال حاضر ظاهرا پیک شیوع این ویروس و کشندگی آن در کشور پشت سر گذاشته شده است. شبکه بهداشت و درمان در مقایسه با سه ماه قبل بسیار اماده و مجهزتر شده و بسیاری از امور به حالت عادی در آمده است. مردم در سطح جامعه رفت و آمد می کنند و پیگیر امور خود هستند. اما سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور ایران هنوز هم اطمینان ندارند که این ویروس با این شدت از شیوع و کشندگی تا چه زمانی گریبانگیر جامعه خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی ۱۸ الی 24ماه آینده همچنان شرایط موجود، ادامه خواهد یافت.

با توجه به این مسئله همه ما باید خود را برای ادامه زندگی در این شرایط تا یک یا دوسال آینده آماده کنند. مردم عادت های بهداشتی مقابله با بیماری های واگیردار را در بین اعضا نهادینه کنند و ادارات و ارگان تلاش کنند تا خدمات خود را در حد امکان از راه دور به صورت الکترونیکی به مردم ارائه نمایند.

اما حفظ سلامت ارباب رجوع و پرسنل بیش از آنکه نیاز به قرنطینه و بستن در های ادارات به روی مردم و ارائه خدمات از پشت پنجره باشد نیازمند آموزش مهارتهای لازم به ارباب رجوع است. ضروریست در تمام ادارات و ارگان ها، واحد آموزش ارباب رجوع جهت دریافت خدمات الکترونیکی و از راه دور، فعال شده و ضمن احترام به حقوق مراجعه کنندگان، در حد امکان به آنان آموزش داده شود تا از مراجعه غیر ضرور به ادارات خودداری نمایند.

در شهرستان ارسنجان بسیاری از ادارات به حالت عادی بازگشته اند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی روند عادی خدمت رسانی به مردم را در پیش گرفته اند. اما هنوز هم هستند اداراتی که از ورود مردم به داخل ساختمان اداره جلوگیری می کنند و از پشت پنجره و در شرایط نامناسب پاسخگوی ارباب رجوع هستند. به گونه ای که شان ارباب رجوع حفظ نشده و باعث رنجیدگی خاطره افرادی در این شرایط سخت اقتصادی و روانی می شود.

نتیجه آن که ضمن تشکر از همه ادارات و کارکنان محترم آنان که در شرایط حساس این بیماری با  حضور مستمر در ادارات، اجازه تعطیلی خدمت رسانی به مردم را ندارند، ضروری به نظر می رسد که مدیران ادارات و ارگان های مختلف با برنامه ریزی دقیق شرایطی را فراهم نمایند تا ضمن ارائه خدمات شایسته به مردم، شأن ارباب رجوع رعایت شده و سلامتی مردم و کارکنان ادارات نیز حفظ گردد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه