هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

۲۳ طرح عمرانی و زیرساختی در پاسارگاد فارس افتتاح شد

  • ۲۸۴

 ۲۳ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همزمان با دهه فجر در شهرستان پاسارگاد استان فارس افتتاح شد.

با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: افزون بر ۹۸ درصد واحدهای اقتصادی مستقر در استان از واحدهای کوچک و متوسط هستند و عمده طرح‌های اقتصادی هم که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم از طرح‌های کوچک و متوسط است.
عبدالعظیم خادم حمزه افزود: بسیاری از کشورهای دنیا زمانی که به سمت توسعه یافتگی پیش می‌روند سیاست راه‌اندازی و توسعه طرح‌های کوچک و متوسط را در پیش می‌گیرند چرا که این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری اندک می‌توانند به بهره‌برداری برسند و اشتغال زیادی را نیز ایجاد کنند.
وی ادامه داد: البته در کنار توسعه صنایع کوچک و متوسط در استان به سمت راه‌اندازی صنایع و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ هم حرکت می‌کنیم و در این راه از ظرفیت‌های هر شهرستان و منطقه نیز استفاده می کنیم.

 

شهرستان پاسارگاد پایلوت گلخانه‌ای استان می‌شود
فرماندار پاسارگاد هم گفت: یکی از طرح‌های مهم و بزرگی که دنبال می‌کنیم تبدیل این شهرستان به پایلوت گلخانه‌ای استان فارس است.
صادق فلاحی افزود: تاکنون ۳۳ هکتار در شهرستان به زیر کشت گلخانه‌ای رفته و طی  ماه‌های آتی چندین پروژه گلخانه‌ای دیگر نیز در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز به دلیل زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی که در شهرستان داریم و با توجه به وجود مجموعه جهانی پاسارگاد، بعد از پایان کرونا قطعا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.
او اظهار داشت: تا قبل از آغاز شیوع کرونا سالانه حدود یک میلیون گردشگر داخلی و  خارجی از شهرستان بازدید می‌کردند که نیاز است که زیرساخت‌های جذب گردشگر از جمله مکان‌های اقامتی پیش بینی شود.
فرماندار پاسارگاد افزود: بر همین اساس امروز شاهد افتتاح ۲ اقامتگاه بوم گردی در شهر مادرسلیمان مرکز بخش پاسارگاد بودیم که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، زمینه را برای جذب گردشگر فراهم خواهد کرد.
فلاحی گفت: از دیگر پروژه‌هایی که امروز در شهرستان به بهره برداری رسید می‌توان به سالن ورزشی بدنسازی و ورزش‌های رزمی، آزمایشگاه درمانگاه علی آباد کمین، سه واحد کشت گلخانه‌ای سبزی و صیفی، کارخانه صنایع تبدیلی شوری و ترشی، یک واحد مسکن مددجویی در بخش پاسارگاد و دکل مخابراتی تلفن همراه و اینترنت روستای ابولوردی اشاره کرد.
وی ادامه داد: مسیر دسترسی گردشگری به تل تخت از آثار مجموعه جهانی پاسارگاد و  شبکه برق رسانی به روستاهای گمبکان دهستان سرپنیران و روستای مبارک آباد بخش پاسارگاد از دیگر طرح‌هایی است که همزمان با دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آنها بودیم.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی