هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

نوجوان ورزشکار ارسنجانی، با لوله آب، تپانچه تمرینی ساخت

  • ۲۵۸

زهرا خادمی| علی دهقان نوجوان یازده ساله ایست که در روستای علی آباد ملک زندگی می کند؛وی که در دوران قرنطینه کرونا با لوله فلزی آب،برای خودش تپانچه تمرینی ساخته است می گوید: من به ورزش تیراندازی علاقه زیادی دارم و مدت بکسال است که به صورت حرفه ای تمرین می کنم و در این مدت کوتاه در ۳مسابقه استانی، موفق به کسب مقام های اول تا سوم شده ام.


وی درمورد ساخت تپانچه تمرینی اینگونه توضیح داد: پس از شیوع بیماری کرونا و متعاقبا تعطیلی سالن های ورزشی، باید راهی پیدا میکردم تا از تمرین عقب نمانم. به دلیل گرانی سلاح تپانچه امکان خرید سلاح برایم وجود نداشت. به کمک پدرم شروع به ساخت تپانچه تمرینی کردیم و حدود سه روز طول کشید تا با چند قطعه فلز و لوله آب تپانچه تمرینی ساختیم.


علی آقا اینگونه ادامه داد: با وجود اینکه تپانچه ی تمرینی تمام نیاز های تمرین من را برطرف نمی کند ولی از لحاظ وزن و ویژگی های فیزیکی حدودا مطابق با تپانچه واقعی است. برای قوی شدن عضلات دست و گردن، تمرین نشانه روی سیبل و تمرکز و بدن سازی به من کمک زیادی می کند.


این نوجوان با استعداد ورزشکار گفت: از مسئولین محترم شهرستان درخواست دارم برای تهیه سلاح به من کمک کنند، تا بتوانم همانند اکثر رقبای استانی و کشوری خود که سلاح شخصی برای تمرین دارند،تمرین کنم و بیش از گذشته برای جامعه ورزشی شهرستان افتخار افرین باشم.
وی در پایان افزود: از زحمات پدر و مادرم  و مربی دلسوزم خانم صبری که من را همراهی می کنند تشکر می کنم.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی