هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

متخصصی که برای مردمش برگشت

  • ۲۸۴

محمد رضا معتضدیان متخصص بیماریهای قلب و عروق است و هم اکنون در حال گذراندن دوره فوق تخصصی در همین رشته در مرکز قلب تهران می باشد. جوان نخبه پاسارگادی مهمان دیگر این شماره سفیرمردم است:

از دوران تحصیلات خود بگویید؟

دوره ابتدایی را در سرپنیران و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در مراکز شبانه روزی شهرستانهای بوانات و اباده تمام کرده و در رشته پزشکی (دانشگاه علوم پزشکی فسا) پذیرفته شده و دوره پزشکی عمومی را در همانجا به پایان برده و جهت ادامه تحصیل (تخصص) به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراجعت نموده و پس از اخذ بورد تخصصی با رتبه برتر رشته فوق برای گذراندن طرح در شهرستانهای مرودشت، فسا، اباده، خرامه و پاسارگاد مشغول خدمتگزاری به مردم بودم و در سال جاری نیز مشغول تحصیلات تکمیلی دوره فوق تخصص همین رشته در مرکز قلب تهران  می باشم.

دلیلتان برای انتخاب رشته پزشکی چه بود؟

به حرفه پزشکی از دوران کودکی علاقمند بودم و دوست داشتم بتوانم خدمتگزار مردم باشم.

 

چند ماه بیمارستان محل تولدتون یعنی بیمارستان امام جعفرصادق(ع) سعادتشهر خدمت کردید، وضعیت بیمارستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

اواخر تابستان و پاییز سال گذشته بعلت کمبود متخصص و با دعوت مدیریت بیمارستان امام جعفر صادق(ع) به خدمت به مردم شهرستان پرداختم و این افتخاری برای بنده حقیر بود.

بیمارستان نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و هنوز هم ظرفیت پیشرفت بیشتر دارد و با توجه به درایت مسئولین و جذب امکانات بیشتر و تلاش در جهت جذب و حفظ نیروی متخصص با اعطای امتیاز این مهم امکان پذیر هست.

امکانات سخت افزاری و دستگاه های لازم جهت بررسی قلبی و عروقی در سطح عالی وجود دارد اما بعلت کمبود متخصص بخش سی سی یو تعطیل بوده که خوشبختانه با پیگیری های مدیریت بیمارستان متخصص قلب در شهرستان مقیم شده اند و در حال فعالیت هستند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

بیمارستان از نظر متخصص اورژانس و بخش اورژانس در سطح عالی هست ولی بخش های ویژه بیمارستان جای پیشرفت زیادی داره و انشالله این امر هم محقق شود. بعلت نبود دستگاه سی تی اسکن و متخصص رادیولوژی در تمام طول هفته تعدادی از بیماران به ناچار به شهرستان مرودشت و شیراز اعزام میشن و این مهم هم امیدوارم مرتفع شود.

با توجه به جمعیت شهرستان و فاصله از مرکز استان متاسفانه بیمارستان در اولویت برنامه ریزی های تقسیم نیروی متخصص استان نیست. در واقع نزدیک بودن شهرستان به مرکز استان یه امتیاز ویژه جهت جذب متخصص است. پس باید با راهکارهایی که مطمئنا توسط مدیریت پیگیری شده این مشکل نیز حل شود.

 

اگر در آینده نیاز باشد در شهرستانی که متولد شده اید به همشهریانتان خدمت کنید، این درخواست را خواهید پذیرفت؟

برای بنده مایه افتخار است که بتوانم در حد توان به مردم عزیز شهرستانم خدمت نمایم و همچون گذشته هر زمان نیاز باشد از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

شهرستان پاسارگاد سرشار از استعدادهای نهفته ای است که همچون شما می توانند نخبه باشند، در این رابطه چه نظری  دارید؟

امثال من نوعی نه تنها در شهرستان زادگاه بنده بلکه در هر گوشه و کنار این مرز و بوم به طور یقین هستند و نیازمند فراهم اوردن زمینه شکوفا سازی استعدادهای نهفته ای است که ممکن است با غفلت مدیران و مسئولین هر شهرستان قابلیت انها مورد ارزیابی قرار نگیرد و ان شهرستان از رشد لازم برخوردار نمیگردد.

به همه نوجوانان و جوانان توصیه میکنم عمر و زندگی ما  در حال گذشتن است، فرصت های زندگی را قدر بدانیم و به هر اندازه ودر هر کار که میتوانیم برای جامعه مفید واقع شده و تاثیرگزار باشیم، از تلاش دست برنداریم که خواستن توانستن است.

سن سکته قلبی در ایران کاهش و ابتلا به بیماری های قلبی افزایش یافته است. دلیل این امر چیست؟

یک سری عوامل باعث تسریع در گرفتگی رگ های قلب و به دنبال ان سکته می شوند.از  جمله این عوامل می توان به فشار خون،قند خون ،رژیم غذایی پر نمک و  پر چربی، چربی خون، سیگار کشیدن، بی تحرکی، افزایش وزن اشاره کرد.

متاسفانه بعلت افزایش وزن و کاهش فعالیت های ورزشی در بین مردم،مصرف سیگار و شروع سیگار از سن پایین سکته قلبی در کشور افزایش یافته است.

صحبت پایانی دارید بفرمایید.

سپاس بیکران خداوندی را که ما را افرید و به ما درس حکمت همراه با عشق اموخت تا بتوانیم بیاموزیم و تاثیرگزار باشیم.

بر خود لازم میدانم که مراتب قدر شناسی خود را از خانواده عزیزم خصوصا پدر مرحومم و مادر بزرگوارم که با تحمل رنج و سختی فراوان زمینه پیشرفت تحصیلی فرزند خود را فراهم نمودند و برایم باعث افتخار است که در چنین خانواده ارزشمندی متولد شدم و هرچه دارم از دعای خیر پدر و مادرم بوده، هست و خواهد بود و خداوند عمر با برکت و باعزت به مادرم که همیشه و در هر کجا دعای خیرش بدرقه راهم بوده عنایت فرماید و بنده حقیر را از اطاعت و بندگی خالق یکتا و خدمتگزاری به مادرم و مردم عزیزم محروم نسازد.

و در این فرصت فرض واجب میدانم از کلیه عزیزان رسته های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور، استان، خصوصا مدیریت و پرسنل محترم درمان و غیر درمان بیمارستان امام صادق( ع) شهرستان پاسارگاد که در بهبود بیماران کرونا نقش بسزایی داشتند تشکر نمایم. قطعا اجر همه آنان در پیشگاه خداوند محفوظ میباشد.

 

وحید میرزاپور

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی