هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

تو را اینجا، به نام ِ ضامن آهو می شناسند

  • ۲۵۰

سفیرمردم/ حوالی ساعت ۲۲ روز سه شنبه اول تیرماه بود که کاروان زیر سایه خورشید، به ارسنجان رسید و خادمیاران رضوی شهرستان و هیئت رزمندگان در کنار مردم با مهربانی تمام، مقابل منزل سردار شهید علی اصغر نعمت الهی از کاروان استقبال نمودند. در میان نورافشانی و گل افشانی مردم، یکی از خدام امام رضا (ع)  با چاووشی ِسوزناکی دل های بی قرار را، که به خاطر آفت ِ کرونا مدت ها از حرم دور مانده بود، به بارگاه ِ قدسی شمس الشموس کشاند تا مانند کبوتر در طواف حرم دوست، به سر منزل ِ سعادت برسند .


خدام امام رضا (ع) در این شب به یاد ماندنی به دیدار مادر شهید علی اصغر رفتند. وقتی فضای خانه ی مادر شهید بیش از پیش لبریز از بهار معنویت شد، داغ  کهنه ی مادری مهربان و صبور با رنگ و بوی پرچم ِ امام رئوف(ع) التیام یافت.
از روزهای قبل جلساتی در سطح شهرستان برگزار شده بود و برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت استفاده هر چه پربارتر از حضور کاروان در شهرستان انجام شده بود.
صبح روز چهارشنبه مراسم غبار روبی ِ حرم انصار با حضور خادمان ِخورشید شروع شد و مردم و مسئولین با حضور خود، جلوه ی دیگری از حماسه ی مذهبی را در ارسنجان رقم زدند و همگان پرچم متبرک امام رضا(ع) را زیارت کردند و پس از عطرافشانی و قرائت صلوات خاصه ی امام هشتم مراسم به پایان رسید. پس از زیارت پرچم، تبلور آرامش و رضایت خاطر در چهره حضار موج میزد.
بعد از مراسم ِ غبار روبی حرم انصار، کاروان راهی  بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شد تا گرد ِ خستگی ِ کادر درمان را از شانه هایشان بتکاند و بذر امید را برای تمام شدن کرونا در قلب آنان بکارد.
پرچم را برای زیارت پرستاران و بیماران به همه ی بخش ها بردند و شفای بیماران را از امام رضا(ع) طلب نمودند. در پایان مراسم، خادمین امام رضا(ع) به چند تن از کادر درمان نشان خدمت آستان قدس را اعطا نمودند.
کاروان زیر سایه ی خورشید به راه افتاد و راهی منزل مادر شهید اصغر ابراهیمی -یکی از شهدای بی نظیر شهرستان- شد. خانواده ی این شهید بزرگوار که در سوگ از دست دادن برادر دیگرشان بودند با حضور خدام امام رضا(ع) آرامش خاطر ِدیگری یافتند. 
اندکی بعد کاروان از خانه ی شهید اصغر ابراهیمی راهی ِ شهرداری شد و آنجا ضمن تقدیر از اعضای صندوق قرض الحسنه امام رضا(ع) شهرداری فرصت زیارت بیرق امام هشتم برای پاکبانان فراهم شد و از زحمت های تمام نشدنی ِ آنان   قدردانی بعمل امد و عطر حریم امام رضا(ع) در فضای شهرداری منتشر شد.
ساعتی بعد کاروان رهسپار منزل شهید صمد جاویدی شد، در آنجا هم خانواده ی این شهید بزرگوار و همسایه های ایشان، استقبال گرمی داشتند، خدام امام رضا (ع) مهمان خانواده ی این شهید عالی قدر شدند .
بعد از ظهر این روز پرخاطره کاروان ِ زیر سایه ی خورشید به دیدار بیماران کمپ ترک اعتیاد رفتند و از آنان دلجویی نمودند.
آخرین برنامه کاروان، عصر روز چهارشنبه، در محضر شهدای گمنام رقم خورد و از قرآن آموزان موسسه قرآنی نور موعود، تجلیل نمودند. پس از زیارت بیرق امام رضا(ع) این قران آموزان مهمان سفره ی اطعام رضوی شدند .
کاروان خورشید صبح پنجشنبه به مشهد بازگشت تا مبلغ ِ این استقبال بی نظیر مردم ارسنجان در مشهد باشد؛ مردمی که همیشه پای کار اهل بیت(ع) ایستادند و عهد برادری بستند تا سنت عشق به اهل بیت (ع) از میان نرود.


زهرا رحیمی
 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی