هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

نامهربانی تبلیغات انتخابات شورای شهر با پاکبانان شهر

  • ۲۵۵

سفیرمردم| انتخابات 1400 در شهرستان پاسارگاد همزمان با سراسر کشور برگزار شد و با رای مردم آقایان مهرآور، باصری، هوشیار، امیری و تقدم، موفق شدند بیشترین آرا به خود اختصاص داده و به عنوان نمایندگان مردم، سکان شورای اسلامی شهر سعادتشهر به دست گیرند.

*دیوارهای شهر جولانگاه پوسترهای کاندیداها
در ایام تبلیغات انتخاباتی، کاندیداها و ستاد تبلیغات آنان تلاش داشتند از رقبای خود در تبلیغات سبقت بگیرند و به هر سمت شهر که نگاه می کردیم چشمهای نامزدی به ما خیره شده بود. در و دیوار، جداول و میادین شهر پر شده بود از تصاویر و شعارهای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، کاندیداهایی که خود قرار بود در مدیریت این شهر نقش مهمی ایفا کنند.
طبق قانون انتخابات چسباندن پوستر جز در محل های تعیین شده در سطح شهر تخلف انتخاباتی محسوب می شود. اما برخی کاندیداها و شاید طرفداران و حامیان ایشان بدون کمترین توجهی قانون را زیر پا گذاشته و با نصب پوستر کاندیداهای مورد علاقه خود شهر را به فضایی مملو از تصاویر کاندیدا تبدیل کردند که  برخی از این پوسترها همچنان پس از گذشت یک هفته از انتخابات، در سطح شهر مشاهده می شود. 


*عدم جمع آوری پوستر و تراکت ها از سطح شهر، پیگرد مردمی دارد
نامزدهای انتخاباتی نیت صادقانه خود را با حسن اخلاق و پایبندی به قوانین حفظ کنند و تبلیغات خود را از سطح شهر جمع آوری کنند و بدانند که نخستین گام برای اینکه حسن نیت خود را در خدمت به شهر و مردم نشان دهند، حفظ همین سیما و منظر شهری است.
آنچه در این میان قابل تامل است نصب عکس و پوستر برخی کاندیداها در مکان هایی غیر از محل های  تعیین شده می باشد که باعث مخدوش کردن چهره بصری شهر شده است. تجربه انتخابات مختلف ثابت کرده است مردم فهیم سعادتشهر بدون توجه به میزان تبلیغات، بلکه با توجه به توانمندی و عملکرد افراد، کاندیدای اصلح را انتخاب کرده اند. بررسی میدانی سطح شهر سعادتشهر نشان می دهد آن دسته از کاندیداهایی اقدام به جمع آوری تبلیغات خود از سطح شهر نکرده اند که کمترین رای اعتماد را از شهروندان گرفته اند و به عبارت ساده تر می توان گفت کاندیدای که به زیبایی های بصری شهر خود اهمیت نمی دهد شایستگی حضور در شورای شهر را هم ندارد.
یکی از شهروندان معترض به برهم خوردن نظم چهره شهر می‌گوید:  یکی از وظایف مردان قانون تلاش برای آبادانی و زیبایی شهر است و نباید خود آنان برای رسیدن به مقصود خود چهره شهر را با چسباندن پوسترهای تبلیغاتی زشت کنند.


یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار سفیر مردم می گوید:
چاپ و انتشار پوستر از نظر بنده کاری بیهوده است، مگر می‌شود صلاحیت نامزدها را آن هم در شهر کوچکی مثل سعادتشهر از روی تصویرچهره ی انان تشخیص داد؟ در حالیکه از طریق فضای مجازی می‌توان اطلاعات کاملی به شهروندان ارائه کرد، چاپ و نصب پوستر به نوعی اسراف محسوب شده و آسیب و آلودگی زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.


علی یارمحمدی شهردار سعادتشهر در گفتگو با سفیر مردم اظهار داشت: شهرداری سعادتشهر با هدف توزیع عادلانه فرصت‌های تبلیغات محیطی و جلوگیری از بروز نازیبایی‌های بصری و حفظ سیمای شهری قبل از انتخابات تمهیدات مناسبی درنظر گرفته بود و محل های مختلفی مانند (تلوزیون شهری، بیلبوردهای تبلیغاتی و...) را جهت انجام تبلیغات مشخص نموده بود که متاسفانه برخی از کاندیداها بدون توجه به تمام قوانین اعلام شده اقدام به نصب پوستر به جداول، میدان ها، تیرهای برق، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و... کردند.


 یارمحمدی افزود: شهرداری برای نظافت و زیباسازی سیما و منظر شهری هزینه‌های فراوانی متحمل شده و نصب تبلیغات پوستر و تراکت‌های تبلیغاتی در مکان‌های غیرمجاز به شهر و شهرداری خسارت‌های سنگینی وارد می‌کند  که بنده ضمن درخواست جدی از کاندیداهای مجترم، برای جمع آوری تبلیغات خود از سطح شهر، از عزیزانی که به منظور حفظ و صیانت از اموال عمومی و پاکیزگی و زیبایی مبلمان شهری از چسباندن پوستر و تراکت روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پست برق و مخابرات و دیوارهای شهر خودداری کردند تشکر و قدردانی میکنم.
 

وحید میرازپور

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی