هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

منتخبین شورای ششم به دنبال تدوین سند توسعه شهر باشید

  • ۲۵۷

 جمعه ۲۸ خرداد از بین نزدیک به ۳۱۵۰۰ واجد رای در شهرستان ارسنجان حدود ۲۱۱۰۰ نفر پای صندوق های رای حاضر شدند و با مشارکت ۶۷ درصدی، رای خود را برای انتخاب رئیس جمهور آینده و اعضای شوراهای شهر و روستا به صندوق انداختند و این درصد مشارکت در مقایسه با نقاط همسطح شهرستان ارسنجان، در سراسر کشور نشان از هوشیاری مردم شهرستان در زمینه اهمیت حضور در صحنه انتخابات دارد. اما انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارسنجان در حالی به پایان رسید که هنوز هم بگومگوهایی در زمینه تایید صلاحیت نامزدها، چگونگی انتخاب کاندیداها از طرف مردم و میزان توفیق ترکیب جدید شورای شهر ادامه دارد. 


از ماه‌ها قبل، تحرکات برخی افراد در فضای حقیقی و مجازی به نحو معناداری پررنگ شد و گمانه زنی هایی از حضور برخی افراد در عرصه انتخابات از طرف فعالین سیاسی شهر آغاز شد و در نهایت در موعد قانونی تعداد۲۲ نفر برای کاندیداتوری شورای شهر ارسنجان نام نویسی کردند. در این دوره در سراسر کشور شاهد نگاه ریزبینانه تری به عملکرد و گذشته افراد بودیم که شاید یکی از اصلی ترین دلایل این نگاه و عدم تایید صلاحیت های گسترده در کشور، کج روی برخی شوراهای دوره پنجم و سوءاستفاده از موقعیت های ایجاد شده و تضییع حقوق عامه باشد. هرچند برخی هنوز عدم احراز صلاحیت ها را به نماینده مجلس ربط می‌دهند اما بررسی ها نشان می دهد که صلاحیت همه افراد توسط هیئت اجرایی و قبل از رسیدن به مرحله نظارت مورد تایید قرار نگرفته است. 


پس از آن وارد مرحله تبلیغات شدیم که در بین پوسترها و تراکت ها کمتر اثری از برنامه های مدون و کارشناسی شده با در نظر گرفتن ابعاد مختلف فرهنگی، عمرانی و اقتصادی برای توسعه همه جانبه شهر مشاهده می شد و دلیل اصلی این ضعف، انتخاب مردم با انگیزه های قومی و محله ای و نتیجه ی آن کندی حرکت چرخ توسعه و پیشرفته شهر از گذشته تا کنون بوده است. هر چند در این دوره حرکت هایی مثل برنامه ‌کافه انتخابات تلاشی در جهت عبور از این نگاه بود اما تا زمانی که این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل نشود، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. 


نکته دیگری که در روز اخذ رای و در مرحله شمارش آرا جلب نظر می‌نمود برگه‌های رایی بود که بجای نام پنج نفر حاوی نام تنها یک یا دو کاندیدا بود و این یعنی تعدادقابل توجهی از رای دهندگان، هنوز نگاه صحیحی به کار شورایی ندارند و هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که شورای موفق شامل یک تیم همفکر و همراه با تخصص‌های گوناگون است و یا احیاناً به توصیه ستادهای انتخاباتی برای بالا بردن درصد موفقیت کاندیدای مورد نظر خود اقدام به نوشتن تک رای نمودند. در حالیکه حتی خود کاندیداها هم میبایست با بررسی برنامه های یکدیگر کاندیدای همسو با برنامه خود را شناسایی و به هواداران معرفی می نمودند تا در صورت موفقیت و ورود به شورا بتوانند با یک تیم همراه به دنبال تحقق اهداف و برنامه های مشترک جهت توسعه شهر باشند.


اما آنچه در مورد توفیق ترکیب جدید شورا شهر لازم به توجه و ذکر است این که تیم پنج نفره ای که به عنوان اعضای شورای ششم شهر از طرف مردم انتخاب شده اند، باید دیگر رقابت را کنار گذاشته و بدور از منیت ها و اختلاف سلیقه ها در کنار هم در اولین فرصت سند توسعه همه جانبه شهر را تدوین نموده و با همدلی با شوراهای روستاها، ضمن تشکیل یک شورای شهرستان قوی، مسیر اهداف سند توسعه را ترسیم نموده  و به پشتوانه رای مردم در این مسیر گام بردارند. با نگاهی به شهرهای اطراف به وضوح می توان دید که زمانی برای از دست دادن باقی نمانده است. 
 

حمیده بذرگر

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی