هفته نامه سفیر مردم

رسانه مردمی استان فارس

مدیر جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان پاسارگاد: با کمبود شدید نیروی انسانی مواجهیم

  • ۲۳۳

سفیرمردم| باتوجه به تغییر در مدیریت ورزش شهرستان پاسارگاد و اهمیت حوزه ورزش، به سراغ داوود رضایی رئیس جدید اداره ورزش و جوانان پاسارگاد رفتیم تا در زمینه مسائل ورزش شهرستان و اهداف و برنامه های ایشان در اداره ورزش و جوانان پاسارگاد آگاه شویم.

*در ابتدا خلاصه ای از سوابقان را جهت آشنایی بیشتر مخاطبین ما، بفرمایید. 
اهم مسئولیت هایی که بنده به لطف خداوند قبل از بر عهده گرفتن این مسولیت داشته ام عبارت اند از کارشناس ادارات ورزش و جوانان شهرستان های بوانات، خرم بید و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، رئیس اداره ورزش و جوانان بخش مشهد مرغاب و رئیس هیات شمشیربازی شیراز می باشد.  

 *آیا خودتان هم ورزشکار هستید؟ 
 من در خانواده ای ورزشی زندگی کردم، ورزش را از همان سنین کودکی با رشته مهیج و بانشاط شنا آغاز نمودم. در دوران نوجوانی با رشته شمشیربازی آشنا شدم و این رشته را بصورت حرفه ای دنبال کردم و به لطف خداوند توانستم موفقیت های زیادی در این رشته در سطح استان و کشور کسب نمایم. در کنار ورزش قهرمانی و حرفه ای که انجام میدادم مدارک مربیگری و داوری این رشته را هم اخذ کردم و هم اکنون فعالیت های خودم را با مربیگری در رشته شمشیربازی ادامه میدهم. علاوه بر رشته شمشیربازی در رشته های بیلیارد، قایقرانی، تیراندازی با تپانچه، غواصی، والیبال، فوتبال و شنا نیز فعالیت هایی دارم. 

*باتوجه به حوزه کار و فعالیت اداره ورزش و جوانان تعداد پرسنل این اداره را کافی می دانید؟
 متاسفانه یکی از مشکلاتی که در اداره ورزش و جوانان شهرستان پاسارگاد با آن مواجه هستیم کمبود شدید نیروی انسانی است و این مشکل با اجازه خروج کارکنان این اداره از شهرستان در سالهای اخیر بیشتر نمود پیدا کرده و خدمت رسانی به ورزشکاران شریف شهرستان را تحت شعاع قرار داده است. ولی با همین شرایط کمبود نیروی انسانی، تمام سعی و تلاش من و همکاران سختکوشم در مجموعه اداره خدمت رسانی کامل به مردم عزیز شهرستان پاسارگاد می باشد. 

 *جناب رضایی مستحضرید که اداره ورزش و جوانان صرفا جهت از دو واژه ورزش و جوانان تشکیل شده است، در رابطه با جوانان چه برنامه هایی دارید؟
 همانطور که به درستی اشاره نمودید یکی از وظایف این اداره ورود در حوزه جوانان است و این اداره با توجه به نیاز و مطالبات به حق جوانان جلساتی با مرکز استان و همچنین ادارات و نهادهای شهرستان جهت جوانان برومند شهرستان انجام داده و به لطف پروردگار این جلسات ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است مسئولین شهرستان به ویژه دکتر رشیدی نماینده محترم، مهندس فلاحی فرماندار پرتلاش و حجت السلام عزیزی امام جمعه محترم شهرستان دستورات ویژه در خصوص پیگیری موضوعات مربوط به حوزه جوانان را به اینجانب ابلاغ نموده اند و بنده هم به جد پیگیر این مطالبات هستم. 

*در بحث ارتباط با آموزش و پرورش که مرکز استعدادیابی ها ست آیا برنامه ای دارید، و اساسا رابطه اداره ورزش و جوانان با آموزش و پرورش چگونه خواهد بود؟
 این اداره نه تنها با اداره آموزش و پرورش بلکه با تمام ارگانهای شهرستان جهت رشد و توسعه ورزش، تعامل خواهد داشت و مطمئنا در جهت کشف استعداد های ورزشی و پرورش این استعدادها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. متاسفانه بیماری منحوس کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است و عملا رابطه ما با مدارس و حتی دانشگاههای شهرستان قطع شده است ولی با جلساتی که با رئیس محترم آموزش و پرورش شهرستان برگزار شده ایشان قول مساعدت و همکاری همه جانبه با اداره ورزش و جوانان داده اند. 

*شهرستان پاسارگاد چند رشته ورزشی فعال دارد؟ موفق ترین رشته ورزشی در پاسارگاد را کدام رشته می دانید؟
این شهرستان دارای ۱۵ هیات ورزشی فعال میباشد که برخی از این رشته ها هم در بخش بانوان و هم دربخش آقایان مشغول فعالیت هستند. انصافا تمام رشته های ورزشی شهرستان در حد توان تلاش میکنند و کم لطفی است اگر این تلاشها را نادیده بگیریم اما تلاش خواهیم کرد با همکاری ورزشکاران و هیات های ورزشی شهرستان تمام رشته های ورزشی را متحول سازیم. 

*وضعیت ورزشی شهرستان تاریخی پاسارگاد به صورت مختصر توضیح دهید.
با توجه به حضور اینجانب در شیراز و استعلام از هیات های ورزشی استان تقریبا میتوان گفت وضعیت ورزش شهرستان پاسارگاد مطلوب است ولی جا دارد تلاش بیشتری انجام شود و شاهد پیشرفتهای ورزشکاران این شهرستان در مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات بین المللی باشیم. 

*امکانات و زیر ساختهای ورزشی در شهرستان پاسارگاد  را مطلوب می دانید؟
 هرچند که زیرساختهای شهرستان از جمله اماکن ورزشی تقریبا مطلوب است اما شهرستان پاسارگاد دارای پروژه های عمرانی در بخش ورزش است که به صورت نیمه تمام می باشد و از اولویت های کاری اینجانب پیگیری در جهت تکمیل این پروژه ها است تا هرچه سریعتر در اختیار مردم شریف شهرستان قرار گیرد. ما در شهرستان پاسارگاد چه در بخش مرکزی و چه در بخش پاسارگاد با کمبود شدید سالن های تخصصی روبرو هستیم و با تکمیل این پروژه ها تا حدی مشکلات ورزشکاران مرتفع خواهد شد.

*چه برنامه هایی برای رشد و توسعه ورزش در شهرستان پاسارگاد دارید؟
 ورزش شهرستان پاسارگاد باید در حد نام و قدمت این شهرستان باشد و من تمام تلاشم را خواهم کرد که این امر محقق گردد؛ اما این امر میسر نخواهد شد مگر با همدلی و همراهی ورزشکاران و جوانان و مردم عزیز شهرستان.
برنامه های زیادی جهت رشد و توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی وجود دارد. در توسعه ورزش همگانی این اداره تمام تلاش خود را جهت آماده سازی مجموعه ورزشی شهید حاجی پور برای حضور خانواده های گرامی جهت پر کردن اوقات فراغت خود انجام داده است. هرچند بیماری کرونا اجازه برگزاری برنامه های همگانی از جمله همایش ها، پیاده روی های خانوادگی و ... را نمیدهد ولی  برنامه های همگانی خوبی تدارک دیده شده که ان شا الله به زودی و با ریشه کنی کامل این بیماری، اجرایی خواهد شد. 
در بحث ورزش قهرمانی هم تلاش هایی صورت گرفته و با تمام هیات های ورزشی جلساتی برگزار گردیده و تمام تذکرات، پیشنهادات به هیات ها داده شده است. کلاس های آموزشی رشته های مختلف ورزشی در حال انجام هستند و امیدواریم نمایندگان خوبی به مسابقات اعزام کنیم تا شاهد سربلندی و افتخار آفرینی ورزشکاران پاسارگادی در مسابقات مختلف ورزشی باشیم.

 *صحبت پایانی شما با مردم
اداره ورزش و جوانان شهرستان آماده شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات همه عزیزان است و در پایان با توجه به نزدیکی انتخابات از تمام مردم عزیز به ویژه ورزشکاران و جوانان شهرستان دعوت میکنم تا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته و افتخار دیگری را برای شهرستان تاریخی پاسارگاد رقم بزنند. 
 

وحیدمیرزاپور

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی